Wideofilmowanie w Twoim regionie
Województwo:
Miasto:
Data ślubu: wybierz
Kamerzyści obsługujący inne państwa »

Aktualności

« powrót do aktualności


2017-05-04: Fotografia produktowa we współczesnej reklamie


Na czym polega profesjonalne fotografowanie produktów?

 

Ogólnodostępne aukcje sprzedażowe, handel internetowy oraz promocja za pośrednictwem sieci, wymagają optymalnego przedstawienia własnej oferty – kluczem okazuje się atrakcyjne i zachęcające do zakupów zdjęcie. Zastosowanie fotografii produktowej nie ogranicza się jednak wyłącznie do działalności sklepów internetowych. Również producenci i projektanci różnych produktów wykorzystują zdjęcia, które umieszczane są w rozmaitych katalogach reklamowych i broszurach popularyzujących dany produkt, jak również na plakatach i billboardach ulicznych. Wobec szerokiego zastosowania fotografii produktowej, warto zastanowić się na czym dokładnie polega jej realizacja oraz z czego wynika wysoka skuteczność tej formy reklamy.

 

Specjalistyczny sprzęt, umiejętność wydobycia atutów wizualnych każdego przedmiotu, korzystania z optymalnego oświetlenia oraz zdolność empatycznej analizy potrzeb potencjalnych odbiorców – te kryteria okazują się znaczące, wobec kreowania skutecznych zdjęć produktowych. W jednej fotografii należy bowiem zawrzeć swoistą opowieść o przedmiocie, która nie dotyczy jedynie kwestii specyfikacji technicznej. Owszem – barwa, rozmiar oraz kształt produktu są istotne, podobnie jak jego realistyczne zastosowanie i faktyczna funkcjonalność. Fotografia produktowa wydobywa jednak ze zdjęcia znacznie więcej.

 

Reklamowy charakter zdjęć – jak skutecznie wypromować produkt w jednej fotografii

 

Jedno zdjęcie, prezentujące dany produkt – bez względu na to, czy jest to artykuł spożywczy, element garderoby, kosmetyk, zabawka czy artykuł użytku codziennego – musi uwypuklić cechy, potencjalnie atrakcyjne dla większości osób. Niezbędny jest oryginalny pomysł na prezentację produktu, uchwycenie jego szczegółowych parametrów oraz uwzględnienie istotnych cech, uzależnionych od potrzeb klientów. Wobec podobnych wymagań, można uznać że osoba specjalizująca się w fotografii produktowej, zobowiązana jest do posiadania wieloaspektowych kompetencji:

 

  • wiedzy, odnoszącej się do działania sprzętów fotograficznych i umiejętności korzystania z ich specjalistycznych możliwości,
  • kreowania optymalnego oświetlenia oraz tła wobec każdego produktu,
  • zdolności uchwycenia najważniejszych cech produktu w jednym kadrze,
  • wiedzy, dotyczącej obróbki graficznej, dokonywanej na komputerze.


 

Skuteczność perswazyjna zdjęć produktów determinuje sukces kampanii promocyjnej. Chcąc uzyskać satysfakcjonujące rezultaty i w rzeczywisty sposób trafić do wyobraźni klientów, warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją fotograficzną. Przykładem podobnych usług może być oferta, prezentowana na stronie internetowej: in2itstudio.pl. Udostępniane tam przykładowe zdjęcia ukazują, czym faktycznie jest fotografia produktowa i do czego dąży.


Reasumując, można uznać, że inwestycja poniesiona w celu zdobycia atrakcyjnych zdjęć produktowych z pewnością się zwróci – realna skuteczność fotografii reklamowej wynika bowiem z jej oddziaływania na zmysł estetyczny klienta. W świecie wymagającym pośpiechu, zdominowanym pędem codzienności oraz natłokiem licznych obowiązków, przeciętny człowiek nie ma czasu na oglądanie tradycyjnych reklam oraz wertowanie mnogości opisów w katalogach promocyjnych. Chcąc podjąć decyzję o zakupie, poszukuje szybkiej i łatwo dostępnej inspiracji – fotografia produktowa umożliwia dotarcie do wyobraźni i motywacji klienta, będąc nowoczesnym sposobem na reklamę. Jakość zdjęć ma w tym wypadku wyjątkowe znaczenie.


« powrót do aktualności


Aktualności




2017-11-08
Jakie obiektywy powinien mieć każdy fotograf?
Osoby zajmujące się fotografią, również profesjonalnie, często mają spory problem z doborem właściwego obiektywu. Także amatorzy powinni do tego elementu fotograficznego wyposażenia przywiązywać dużą wagę.
więcej


2017-10-30
Fotograficzne akcesoria do telefonów
Żyjemy w świecie gadżetów, zaś od chwili upowszechnienia się smartfonów ich liczba wzrosła lawinowo. Telefon bowiem można wyposażyć w całą masę akcesoriów, by zwiększyć jego funkcjonalność. Na przykład tą związaną z robieniem zdjęć.
więcej


2017-10-24
Światło w filmie w teorii oraz praktyce
Nie ma dobrego filmu bez odpowiedniego oświetlenia planu filmowego, które potrafi nie tylko wydobyć najważniejsze elementy konkretnej sceny, ale także wpływa na nastrój i odczucia widza. Jak nauczyć się obsługi sprzętu filmowego?
więcej





Wideofilmowanie

O serwisie | Regulamin | Współpraca | Kontakt