Wideofilmowanie w Twoim regionie
Województwo:
Miasto:
Data ślubu: wybierz
Kamerzyści obsługujący inne państwa »

Aktualności

« powrót do aktualności


2017-04-27: Fotografia produktowa - o tym jak zrobić dobre zdjęcia do sklepu internetowego


Branża reklamowa wykorzystuje zdjęcia statyczne lub ruchome packshoty, czyli zdjęcia obrotowe. Na początek wyjaśnijmy, czym dokładnie jest packshot. Jest to sposób wizualizacji produktu poprzez wykonanie zdjęcia w najwyższej jakości, dokładnie odwzorowując jego autentyczny wygląd. Zdjęcie wykonuje się najczęściej na białym tle, co akcentuje prezentację danego produktu a taże ułatwia dalszą obróbkę obrazu. Można także wykonać sekwencję zdjęć pod różnym kątem, by uzyskać kompletność obrazu. Packshoty obrotowe wykorzystywane są np. w sklepach internetowych. Dzięki takim ujęciom możliwe jest zobaczenie produktu z każdej strony.

Do wykonania packshotu niezbędny jest profesjonalny sprzęt i studio. Amatorskie próby uzyskania zdjęć produktów kończą się fiaskiem, dlatego nie warto marnować czasu na samoróbkę. Jak zatem uzyskać zamierzony efekt?

Profesjonalne studia specjalizujące się w fotografii produktowej są wyposażone w specjalny sprzęt, niezbędny do wykonania dobrych packshotów. Konieczne jest przede wszystkim dobre naświetlenie, odpowiednie tło, najwyższej klasy aparat ze statywem a także programy do obróbki zdjęć. Te wszystkie artykuły na nic się zdadzą, jeśli nie znajdą się w rękach doświadczonego fotografa. Mając te wszystkie narzędzia można wykonywać ciekawe wizualizacje produktów, które z powodzeniem można wykorzystywać w branży reklamowej.

Packshoty a sklepy internetowe

Termin branża reklamowa jest dosyć szerokim określeniem. Packshoty jako prezentacja produktów wykorzystywane są przede wszystkim w reklamach telewizyjnych, na dużych banerach reklamowych, ulotkach itd. Fotografia produktowa przydaje się również w handlu internetowym. Właścicielom sklepów internetowych zależy, by ich produkt na stronie prezentował się atrakcyjnie, przekonująco i wiarygodnie. W przypadku sklepów zajmujących się sprzedażą ubrań, do stworzenia zdjęć wykorzystuje się specjalny manekin, który daje wrażenie postaci „ducha”, czyli niewidocznej postaci. Dzięki temu na obrazie produkt zaprezentowany jest tak, jakby ktoś go miał na sobie.

W fotografii produktowej ważne jest także odpowiednie kadrowanie. Sklepy internetowe kładą szczególny nacisk na to, by jak najciekawiej zaprezentować swój towar. Niewątpliwie atrakcyjną formą są packshoty obrotowe, które pozwalają potencjalnemu klientowi poznać produkt z każdej strony. Ogromną rolę odgrywa światło. Fotografowany przedmiot musi być dobrze oświetlony. W tym celu wykorzystuje się lampy a także światło dzienne przenikające przez okna. Dobre oświetlenie pozwala efektownie wyeksponować produkt.

Zdjęcia produktów wykonuje się najczęściej na białym tle, w sklepach internetowych biel jest również dominującym kolorem, co pozwala uzyskać zwiększony kontrast z tym, co prezentuje się na obrazie. Dzięki temu produkt staje bardziej wyróżniony i skutecznie rzuca się w oczy. Wykorzystywanie innych barw jako tła często przynosi odwrotny skutek i powoduje efekt rozmycia.

Fotografia produktowa ma duże znaczenie w e-commerce. Z uwagi na dużą konkurencję, oprócz pracy nad widocznością witryny w sieci, nacisk nad odpowiednią wizualizacją produktów powinien być kluczowy. Potencjalny klient sklepu internetowego powinien mieć czytelną ofertę. Dzięki temu łatwiej jest mu podjąć decyzję o zakupie. Wyobraźmy sobie, że zainteresowany trafia na stronę, na której zdjęcia produktów są nieostre, rozmyte, po prostu słabe. Co robi wtedy użytkownik? Bez zastanowienia wyłącza stronę i szuka kolejnej.


« powrót do aktualności


Aktualności




2017-07-14
Profesjonalne sesje zdjęciowe – dlaczego warto zrobić dobre zdjęcia?
Żyjemy w czasach, gdzie fotografia i obrazy często znaczą więcej niż słowa. To dobre, ciekawe, intrygujące zdjęcia przyciągają nasz wzrok i zatrzymują go na dłużej. Obrazy sprzedają – zarówno produkty, które przedstawiają, osoby, które na nich się znajdują, jak i markę, którą reprezentują.
więcej


2017-05-04
Fotografia produktowa we współczesnej reklamie
Wobec rosnącej wirtualizacji wielu aspektów ludzkiego życia, w tym również rozwoju sprzedaży internetowej, niezbędne staje się poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań marketingowych i promocyjnych. Jak bowiem dokonać prezentacji asortymentu oraz uwydatnić jego najlepsze cechy, bez bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem? Odpowiedzią na podobne potrzeby staje się fotografia produktowa – profesjonalnie wykonane zdjęcie może bowiem zastąpić perswazyjny dialog oraz rozwlekły opis danego produktu, efektywniej zachęcając do zakupów.
więcej


2017-04-27
Fotografia produktowa - o tym jak zrobić dobre zdjęcia do sklepu internetowego
Fotografia produktowa staje się dzisiaj ważnym elementem każdej kampanii reklamowej, która stara się wypromować na rynku jakiś konkretny produkt. Prezentacja produktu w „ładnym opakowaniu” jest fundamentalna dla wzbudzenia zainteresowania potencjalnych klientów i nabywców. Rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi zrodziły zupełnie nowy dział fotografii, który korzysta z innowacyjnych technologi wizualizacji obrazu i staje się powoli najbardziej dochodową gałęzią fotografii komercyjnej.
więcej





Wideofilmowanie

O serwisie | Regulamin | Współpraca | Kontakt