Wideofilmowanie w Twoim regionie
Województwo:
Miasto:
Data ślubu: wybierz
Kamerzyści obsługujący inne państwa »

Aktualności

« powrót do aktualności


2017-04-27: Fotografia produktowa - o tym jak zrobić dobre zdjęcia do sklepu internetowego


Branża reklamowa wykorzystuje zdjęcia statyczne lub ruchome packshoty, czyli zdjęcia obrotowe. Na początek wyjaśnijmy, czym dokładnie jest packshot. Jest to sposób wizualizacji produktu poprzez wykonanie zdjęcia w najwyższej jakości, dokładnie odwzorowując jego autentyczny wygląd. Zdjęcie wykonuje się najczęściej na białym tle, co akcentuje prezentację danego produktu a taże ułatwia dalszą obróbkę obrazu. Można także wykonać sekwencję zdjęć pod różnym kątem, by uzyskać kompletność obrazu. Packshoty obrotowe wykorzystywane są np. w sklepach internetowych. Dzięki takim ujęciom możliwe jest zobaczenie produktu z każdej strony.

Do wykonania packshotu niezbędny jest profesjonalny sprzęt i studio. Amatorskie próby uzyskania zdjęć produktów kończą się fiaskiem, dlatego nie warto marnować czasu na samoróbkę. Jak zatem uzyskać zamierzony efekt?

Profesjonalne studia specjalizujące się w fotografii produktowej są wyposażone w specjalny sprzęt, niezbędny do wykonania dobrych packshotów. Konieczne jest przede wszystkim dobre naświetlenie, odpowiednie tło, najwyższej klasy aparat ze statywem a także programy do obróbki zdjęć. Te wszystkie artykuły na nic się zdadzą, jeśli nie znajdą się w rękach doświadczonego fotografa. Mając te wszystkie narzędzia można wykonywać ciekawe wizualizacje produktów, które z powodzeniem można wykorzystywać w branży reklamowej.

Packshoty a sklepy internetowe

Termin branża reklamowa jest dosyć szerokim określeniem. Packshoty jako prezentacja produktów wykorzystywane są przede wszystkim w reklamach telewizyjnych, na dużych banerach reklamowych, ulotkach itd. Fotografia produktowa przydaje się również w handlu internetowym. Właścicielom sklepów internetowych zależy, by ich produkt na stronie prezentował się atrakcyjnie, przekonująco i wiarygodnie. W przypadku sklepów zajmujących się sprzedażą ubrań, do stworzenia zdjęć wykorzystuje się specjalny manekin, który daje wrażenie postaci „ducha”, czyli niewidocznej postaci. Dzięki temu na obrazie produkt zaprezentowany jest tak, jakby ktoś go miał na sobie.

W fotografii produktowej ważne jest także odpowiednie kadrowanie. Sklepy internetowe kładą szczególny nacisk na to, by jak najciekawiej zaprezentować swój towar. Niewątpliwie atrakcyjną formą są packshoty obrotowe, które pozwalają potencjalnemu klientowi poznać produkt z każdej strony. Ogromną rolę odgrywa światło. Fotografowany przedmiot musi być dobrze oświetlony. W tym celu wykorzystuje się lampy a także światło dzienne przenikające przez okna. Dobre oświetlenie pozwala efektownie wyeksponować produkt.

Zdjęcia produktów wykonuje się najczęściej na białym tle, w sklepach internetowych biel jest również dominującym kolorem, co pozwala uzyskać zwiększony kontrast z tym, co prezentuje się na obrazie. Dzięki temu produkt staje bardziej wyróżniony i skutecznie rzuca się w oczy. Wykorzystywanie innych barw jako tła często przynosi odwrotny skutek i powoduje efekt rozmycia.

Fotografia produktowa ma duże znaczenie w e-commerce. Z uwagi na dużą konkurencję, oprócz pracy nad widocznością witryny w sieci, nacisk nad odpowiednią wizualizacją produktów powinien być kluczowy. Potencjalny klient sklepu internetowego powinien mieć czytelną ofertę. Dzięki temu łatwiej jest mu podjąć decyzję o zakupie. Wyobraźmy sobie, że zainteresowany trafia na stronę, na której zdjęcia produktów są nieostre, rozmyte, po prostu słabe. Co robi wtedy użytkownik? Bez zastanowienia wyłącza stronę i szuka kolejnej.


« powrót do aktualności


Aktualności




2022-05-30
Wypożyczalnia sprzętu telewizyjnego – masz cztery dobre powody, by skorzystać z jej oferty
Nie musisz kupować wiertarki, żeby wywiercić dziurę w ścianie – wystarczy pożyczyć ją od sąsiada. Znasz tę zasadę? To podstawa ekonomicznego podejścia do życia i rozsądnego gospodarowania pieniędzmi. Podobną filozofią coraz częściej kierują się firmy producenckie i ekipy filmowe, które rozumieją, że nie zawsze muszą inwestować w sprzęt na własność, by móc zapewnić klientom najwyższą jakość realizacji. Dowodem na to jest rosnące zainteresowanie ofertą wypożyczalni sprzętu telewizyjnego. Oto cztery powody, dla których warto skorzystać z takiego rozwiązania.
więcej


2020-09-02
Pozycjonowanie zdjęć: Jak sprawić, żeby wyświetlały się w Grafice Google?
Niezależnie od tego, czy mowa o hobbystach-miłośnikach danej dziedziny, artystach czy sprzedawcach, większość osób, które decydują się na prowadzenie swojej działalności w Internecie łączy chęć bycia zauważonym. Zazwyczaj sam tekst nie wystarczy, zatem autorzy stron i blogów dbają o to, by do treści odpowiednio dobrać zdjęcia oraz ilustracje. Nie jest to łatwe ze względu na ogromną konkurencję. Zdarzają się sytuacje, w których nawet solidni i uzdolnieni fachowcy nie są w stanie się wypromować. Z pomocą przychodzi wtedy szczypta internetowej magii – SEO.
więcej


2020-05-18
Zatrzymaj emocje na dłużej
Dzień ślubu to dzień, który zapamiętamy do końca życia. Jest swoistym przełomem, przejściem w zupełnie nowy etap. Po latach wciąż mamy go wyraźnie w pamięci, właśnie dzięki temu, że wywołuje w nas tyle emocji. To też szczególne wydarzenie dla naszych najbliższych - znajomych i rodziny, którzy również długo się przygotowują i mocno przeżywają doniosłość chwili. Oczywistym jest więc fakt, że chcemy zatrzymać te chwile na pięknych fotografiach.
więcej





Wideofilmowanie

O serwisie | Regulamin | Współpraca | Kontakt