Wideofilmowanie w Twoim regionie
Województwo:
Miasto:
Data ślubu: wybierz
Kamerzyści obsługujący inne państwa »

Aktualności

« powrót do aktualności


2017-04-27: Fotografia produktowa - o tym jak zrobić dobre zdjęcia do sklepu internetowego


Branża reklamowa wykorzystuje zdjęcia statyczne lub ruchome packshoty, czyli zdjęcia obrotowe. Na początek wyjaśnijmy, czym dokładnie jest packshot. Jest to sposób wizualizacji produktu poprzez wykonanie zdjęcia w najwyższej jakości, dokładnie odwzorowując jego autentyczny wygląd. Zdjęcie wykonuje się najczęściej na białym tle, co akcentuje prezentację danego produktu a taże ułatwia dalszą obróbkę obrazu. Można także wykonać sekwencję zdjęć pod różnym kątem, by uzyskać kompletność obrazu. Packshoty obrotowe wykorzystywane są np. w sklepach internetowych. Dzięki takim ujęciom możliwe jest zobaczenie produktu z każdej strony.

Do wykonania packshotu niezbędny jest profesjonalny sprzęt i studio. Amatorskie próby uzyskania zdjęć produktów kończą się fiaskiem, dlatego nie warto marnować czasu na samoróbkę. Jak zatem uzyskać zamierzony efekt?

Profesjonalne studia specjalizujące się w fotografii produktowej są wyposażone w specjalny sprzęt, niezbędny do wykonania dobrych packshotów. Konieczne jest przede wszystkim dobre naświetlenie, odpowiednie tło, najwyższej klasy aparat ze statywem a także programy do obróbki zdjęć. Te wszystkie artykuły na nic się zdadzą, jeśli nie znajdą się w rękach doświadczonego fotografa. Mając te wszystkie narzędzia można wykonywać ciekawe wizualizacje produktów, które z powodzeniem można wykorzystywać w branży reklamowej.

Packshoty a sklepy internetowe

Termin branża reklamowa jest dosyć szerokim określeniem. Packshoty jako prezentacja produktów wykorzystywane są przede wszystkim w reklamach telewizyjnych, na dużych banerach reklamowych, ulotkach itd. Fotografia produktowa przydaje się również w handlu internetowym. Właścicielom sklepów internetowych zależy, by ich produkt na stronie prezentował się atrakcyjnie, przekonująco i wiarygodnie. W przypadku sklepów zajmujących się sprzedażą ubrań, do stworzenia zdjęć wykorzystuje się specjalny manekin, który daje wrażenie postaci „ducha”, czyli niewidocznej postaci. Dzięki temu na obrazie produkt zaprezentowany jest tak, jakby ktoś go miał na sobie.

W fotografii produktowej ważne jest także odpowiednie kadrowanie. Sklepy internetowe kładą szczególny nacisk na to, by jak najciekawiej zaprezentować swój towar. Niewątpliwie atrakcyjną formą są packshoty obrotowe, które pozwalają potencjalnemu klientowi poznać produkt z każdej strony. Ogromną rolę odgrywa światło. Fotografowany przedmiot musi być dobrze oświetlony. W tym celu wykorzystuje się lampy a także światło dzienne przenikające przez okna. Dobre oświetlenie pozwala efektownie wyeksponować produkt.

Zdjęcia produktów wykonuje się najczęściej na białym tle, w sklepach internetowych biel jest również dominującym kolorem, co pozwala uzyskać zwiększony kontrast z tym, co prezentuje się na obrazie. Dzięki temu produkt staje bardziej wyróżniony i skutecznie rzuca się w oczy. Wykorzystywanie innych barw jako tła często przynosi odwrotny skutek i powoduje efekt rozmycia.

Fotografia produktowa ma duże znaczenie w e-commerce. Z uwagi na dużą konkurencję, oprócz pracy nad widocznością witryny w sieci, nacisk nad odpowiednią wizualizacją produktów powinien być kluczowy. Potencjalny klient sklepu internetowego powinien mieć czytelną ofertę. Dzięki temu łatwiej jest mu podjąć decyzję o zakupie. Wyobraźmy sobie, że zainteresowany trafia na stronę, na której zdjęcia produktów są nieostre, rozmyte, po prostu słabe. Co robi wtedy użytkownik? Bez zastanowienia wyłącza stronę i szuka kolejnej.


« powrót do aktualności


Aktualności




2017-11-08
Jakie obiektywy powinien mieć każdy fotograf?
Osoby zajmujące się fotografią, również profesjonalnie, często mają spory problem z doborem właściwego obiektywu. Także amatorzy powinni do tego elementu fotograficznego wyposażenia przywiązywać dużą wagę.
więcej


2017-10-30
Fotograficzne akcesoria do telefonów
Żyjemy w świecie gadżetów, zaś od chwili upowszechnienia się smartfonów ich liczba wzrosła lawinowo. Telefon bowiem można wyposażyć w całą masę akcesoriów, by zwiększyć jego funkcjonalność. Na przykład tą związaną z robieniem zdjęć.
więcej


2017-10-24
Światło w filmie w teorii oraz praktyce
Nie ma dobrego filmu bez odpowiedniego oświetlenia planu filmowego, które potrafi nie tylko wydobyć najważniejsze elementy konkretnej sceny, ale także wpływa na nastrój i odczucia widza. Jak nauczyć się obsługi sprzętu filmowego?
więcej





Wideofilmowanie

O serwisie | Regulamin | Współpraca | Kontakt